Monday 30 May 2011

sampai bila-bila

assalam...hai..
SAHABAT, KAWAN, RAKAN....adakah membawa maksud yg sama??

malam ni aku terdetik nak tulis entry ni sebab pada aku, mereka ni la yg rapat dengan kita selain dari family kita sendiri....mereka ni la yg ade dalam susah senang dan jatuh bangunnya kita...

hari berganti hari, bulan berganti bulan, tahun berganti tahun...dalam sedar dan tidak, rupanya dah ramai d kalangan mereka sudah berumah tangga, dan tak kurang jugak yg bertunang....bukan tu je, ade jugak dah ade anak....TAHNIAH....!! walau ape pun status mereka, status sebagai SAHABAT, KAWAN dan RAKAN akan tetap utuh seperti mula2 kita kenal...

bermula dari alam kanak2 lagi kita dah kenal ape tu istilah bersahabat dan berkawan...kalau masa kecik2 dulu, mak mesti selalu pesan, ' jangan la gaduh2, kawan baik2, salam balik '.....hehehe...

NOW, kita makin menginjak dewasa, dah mampu tuk fikir baik buruk sesuatu perkara tu walaupun kadang2 kita masih tetap perlukan pndapat dan nasihat dari family kita....

pada SAHABAT, KAWAN n RAKAN...baik yang rapat atau tak berapa nak rapat tu, ketahuilah bahawa aku tetap SAHABAT, KAWAN n RAKAN kalian sume SAMPAI BILA-BILA....

pada yang close dengan aku tu, mungkin korang tau serba ckit tentang aku...perangai aku, dan baik buruknya aku ni...korang, aku mintak maaf kalau aku ade wat korang tertacing ke, ape ke....SORRY.... aku jugak nak minta maaf jika aku bukan SAHABAT, KAWAN n RAKAN yg baik tuk korang....THANKS sebab korang tanpa jemu untuk terus beri nasihat, pndapat n pertolongan dalam susah dan senang aku selama kita kenal....

THANKS.....

kenagan masa zaman sekolah, politeknik n now kat UKM, akan kekal dalam ingatan SAMPAI BILA-BILA...sangat seronok tatkala dapat mengenali korang semua...

kenangan masa sekolah tentu tak sama dengan masa kat politeknik dan kenangan masa kat UKM dah tentu tak sama dengan masa sekolah & politeknik....masing2 ade kenangan tersendiri....ape pun, korang TERBAIK la...sebab mak dengan abah selalu pesan ' pandai2 jaga diri, pandai2 pilih kawan '....mak... abah...
akak rasa akak tak salah dalam soal pilih kawan sebab akak masih anak mak n abah... n_n

kalau masa sekolah dulu, aku ingat lagi, masa akhir tahun tu, kita ramai2 buat mural kat dinding sekolah, kita cat kelas...sampaikan kelas aku penah d nobatkan kelas tercantik, bukan sekali, bukan dua kali, tapi banyak kali....terbaikkk......!! tapi kat sekolah dulu nakal gak, sebab ade gak la cikgu yang menangis masa masuk kelas dulu sebab kitorang dalam kelas tak dengar cakap....maaf cikgu...

masa kat politeknik lak, lain ceritanya...bermula dari daftar, sampai la graduasi, tu lah classmate kitorang n ni berbeza dengan life kat UKM....tapi setiap satunya ade kelebihan masing2...kalau kat politeknik dulu, ade 6 orang jek dak lelaki dalam kelas sampaikan ada lecture bagi gelaran enam jahanam...hahaha...tapi, mereka ni la penyeri dalam kelas tu...penah sekali tu, dak2 lelaki ni datang kelas lambat sebab dorang kena jalan kaki sebab kunci rumah sewa dorang tak jumpa so dorang tak boleh nak pegi kelas dengan motor...hahaha....(jauh gak umah dorang)...tu sume memang terbaikkk laaa....hidup TAMAN CEMPAKA....hahaha....hidup DPM.....!!!!

UKM lak lain...pasal UKM sambung nanti la erk..sebab UKM baru nak masuk tahun dua, so, kumpul dulu cerita2 menarik tu....

FRENz FOREVER.......!!!!

No comments: